כחלק מנושאי הלימוד הראשונים שנהוג ללמד ילדים נמצאים נושאי לימוד צבעים וצורות.
אנחנו בבסרקידס מלמדים את הילדים צורות וצבעים בדרך חווייתית במהלך הפעילויות היומיומיות בגן.
צבעים נמצאים בכל מקום סביב, וקל לנו להסביר לילדים מה הם רואים.
למידה של צבעים נעשית בשלבים, היא נעשית בכייף ובהנאה ובהתאם לשלב ההתפתחותי של הילדים .
בגישה המונטסורית אנחנו עובדים לפי שיטת שלושת השלבים:
בשלב הראשון אנחנו עובדים איתם על מיון והתאמה צבע לצבע, בשלב השני אנחנו עובדים איתם על הזיהוי- הילדים מזהים את הצבע. בשלב השלישי- הילד מצליח כבר לומר את שם הצבע.
גם לימוד צורות יכול להיות מאתגר למדי לכן במקום ללמד צורות בדרך הרגילה, אנחנו משלבים את זה בפעילות חווייתית ומהנה באמצעות שימוש בחפצים הנמצאים בסביבה זוהי הדרך הטובה ביותר והמוחשית ביותר עבור הילדים להבין וללמוד את נושא הצורות שמסייע בהמשך לפתח חשיבה מתמטית וחשיבה גאומטרית בפרט אצל ילדים.
עוד ידוע שהתייחסות בגיל הגן לתכונות של צורות הנדסיות מקדמת בהמשך את הידע הגאומטרי של הילדים.
מחקרים מראים כי בפעילות בת 54 דקות, בסביבה ממוחשבת או בסביבה מוחשית, ניתן לבצע שינוי משמעותי בחשיבה הגאומטרית של ילדים צעירים.